Træning i NORDTRIM

Natur, hygge, fed stemning, godt humør, kammerater, sundhed, oplevelser, udvikling, sved, ømme muskler – ja alt det og mere til får du ved at løbe sammen med os andre i Nordtrim. Vi mødes 3 gange om ugen – tirsdag, torsdag og søndag morgen, hvor vi løber en tur. Med 4 fartgrupper, forskellige distancer og to fartgrupper for vores nye løbere, har vi plads til alle! Vi hygger os med sjov og anderledes opvarmning, inden vi løber ud på dagens tur med en træner i spidsen.

Vores træningsplaner er frem mod CPH Maraton og Liselejeløbet, hvor vi traditionelt er mange fra Nordtrim. For etablerede løbere følges programmet, mens vi tilpasser det til de enkelte fartgrupper, så alle får en tur svarende til niveau og ambitioner. Så 4 fartgrupper kan blive til 6, 7 el 8!

Vi har i Nordtrim 5 motionsløb fordelt hen over året, som vi delvist har tilrettelagt træningsplanerne ud fra.
Det er ikke nødvendigt at stille op i alle 5 løb for at få det optimale ud af klubbens træningstilbud.

De 5 løb er:
21.05.17 - CPH Maraton 
27.05.17 – Liselejeløbet (5, 10 og 15 km)
27.08.17 – Esrum sø rundt (5, 10 og 27 km)
17.09.17 – CPH Halvmaraton
22.10.17 – Gribskovløbet (7 og 12,4 km)

… og vores eget klubmesterskabsløb = 12.11.17 (5 og 10 km)

Træningsugen er opdelt, således at vi både træner løb med indlagt temposkift, interval (højintenst løb) og lang langsom distance. Dette mix er ifølge den nyeste forskning den bedste formel til at blive en både hurtigere og mere udholdende løber.

Søndage (og helligdage) kl. 9.00 – Lang tur i Tisvilde hegn – forskellige fartgrupper.
Sted: Tisvilde hegn – fra Bækkebro P-plads (Frederiksværkvej/Bækkebrovej)

Dog 9-10 gange pr år morgenmadsløb fra THOK’s klubhus ved Godhavn – opført i træningsplanen.

Tirsdage og torsdage kl 18.00 – Tirsdag ca 11 km med indlagt temposkift. og torsdag intervaltræning (se mere under menupunkt intervaltræning)
Sted: Valby hegn, P-plads ved Bukkarvej i Helsinge.

Træningsplanen fremgår af Nordtrim's kalender - se forsiden.