Træning i NORDTRIM

Natur, hygge, fed stemning, godt humør, kammerater, sundhed, oplevelser, udvikling, sved, ømme muskler – ja alt det og mere til får du ved at løbe sammen med os andre i Nordtrim. Vi mødes 3 gange om ugen – tirsdag, torsdag og søndag morgen, hvor vi løber en tur. Med 4 fartgrupper, forskellige distancer og to fartgrupper for vores nye løbere, har vi plads til alle! Vi hygger os med sjov og anderledes opvarmning, inden vi løber ud på dagens tur med en træner i spidsen.

Normalt (udenfor Corona-tider) er vores træningsplaner lagt an frem mod CPH Half og Marathon, hvor vi traditionelt er mange fra Nordtrim. For etablerede løbere følges programmet, mens vi tilpasser det til de enkelte fartgrupper, så alle får en tur svarende til niveau og ambitioner. Så 4 fartgrupper kan blive til 6, 7 el 8!

I 2021, hvor mange motionsløb er aflyst pga Corona, har vi tilrettelagt en række klubløb som vi selv afvikler for vores medlemmer - forskellige distancer og terræn. Se mere om disse klubløb i Medlemsforum.

Træningsugen er opdelt, således at vi både træner løb med indlagt temposkift, interval (højintenst løb) og lang langsom distance. Dette mix er ifølge den nyeste forskning den bedste formel til at blive en både hurtigere og mere udholdende løber.

Søndage (og helligdage) kl. 9.00 – Lang tur i Tisvilde hegn – forskellige fartgrupper. Åben træning, hvor vi 1. søndag i her måned hygger lidt over en sodavand eller en kop kaffe efter træningen.
Sted: Tisvilde hegn – typisk fra Bækkebro P-plads (Frederiksværkvej/Bækkebrovej), tjek selv kalenderen.

Tirsdage og torsdage kl 18.00 –

Tirsdag ca 11 km med indlagt temposkift. Den 3. tirsdag i hver måned afholder vi "pølseløb" - en hyggestund sammen med løbevennerne - en grillpølse efter træningen.

Torsdag tilbyder vi intervaltræning men i vintersæsonen også en pandelampetur i skoven eller en løbetur i Helsinge med indlagte styrkeøvelser.
Mødested fremgår af kalenderen.

Træningsplanen fremgår af Nordtrim's kalender - se forsiden.